tisdag 23 april 2013

Gnälltisdag

Snart dags att slänga sig i bilen och köra genom koskitdoften för att ta sig till jobbet, idag har vi utedag och i vanlig ordning så har molnen kört fel och parkerat sig några centimeter ifrån marken. Varför gör de alltid så på tisdagar när vi har utedag? Vi hade tidigare utedagen på torsdagen och då var det den dagen som molnen körde fel, varför kan det inte bara vara lite soligt för?

Gnälligt värre är det så här på tisdagen, veckans segaste dag vill jag bara tala om att det är. Det är inte speciellt länge sedan det var helg, men det var inte igår. Det har inte ens gått halva veckan så det är evigheter tills det är helg igen, ikväll har vi dessutom möte på jobbet så jag hinner precis hämta ungarna, slänga in dem hemma och sen är det nästan dags för mig att köra tillbaka. 

Men nu ska jag sluta gnälla och åka till jobbet istället, jag menar det hjälper ju inte att sitta här och gnälla resten av dagen, det kommer bara sluta med en massa jobbiga samtal om varför jag inte är på jobbet.

Ha en bra dag, det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar