måndag 22 april 2013

Tre vårtecken måste betyda att det är vår

En strålande solig dag har det säkert varit någonstans men här har det varit både grått och trist. Det har varit måndag idag för er som har missat detta och har ni missat det så gör det säkert inte så mycket, om det inte var så att ni skulle ha jobbat eller haft något annat viktigt den här måndagen, men skulle ni ha haft det så är det ganska kört nu skulle jag vilja påstå.

På vägen till jobbet idag letade sig morgonluften in genom bilens fläktar och med sig hade den till en börjar en massa pollen som killade i näsan och gjorde att jag nös så glasögonen hamnade snett. Rätt som det var när jag satt och nös så var det inte bara pollen som fläktarna släppte in i bilen för helt plötsligt så spred sig kobajsdoften i hela bilen, underbar start på dagen må jag säga, men då ljuger jag lite som tur var så försvann den lika fort som den kom dit. Fast doften fanns kvar framåt eftermiddan också, på samma ställe och letade sig in i bilen på precis samma sätt, imorgonbitti hoppas jag att jag kan överlista den genom att stänga av fläktarna i tid.

Idag har jag tagit tag i pysslandet vi fick i hemläxa av förskolan och det att knåpa ihop en familjebok till yngsta sonen så att de på förskolan kan skratta lite åt hur alla familjemedlemmar ser ut, eller jag menar så klart att barnen kan titta på sina familjemedlemmar när de saknar dem, för det vet ju alla att ett foto är precis samma sak som att ha mamma eller pappa fysiskt närvarande. Sen att det skulle var hemskt opraktiskt om man hängde upp alla mammor och pappor på väggarna på förskolorna det hör inte hit för då skulle ju barnen i alla fall inte sakna dem. Sen att hela landet skulle stå still för att alla mammor, pappor, mostrar, farbröder, mor- och farföräldrar inte kunde jobba för att de skulle hänga på någon förskolevägg, det är väl inte så noga. Tänk då att man är far- eller morförälder till fler än ett barnbarn och man dessutom har sina barnbarn i olika städer, hur gör man då? Tja medan ni funderar över detta så byter jag helt enkelt ämne eftersom detta nu bara var en tankevurpa jag gjorde och därför kan lämna den utan att svara på frågan jag precis ställde.

Jag försökte att färgmatcha mina kläder och tänk jag lyckades, nästan. Jag har haft orange leggings, svart kjol och svart tröja med orange tryck på, det kallar jag färgmatchat och jag var så nöjd tills jag såg mina naglar, då blev jag lite matt och kände mig inte alls lika färgmatchad och fin längre, naglarna var nämligen rosa... Bättre lycka nästa gång eller vad säger man till sig själv när man sitter på jobbet och inte kan göra något åt det förutom att måla över naglarna med kladdkritor men det orkade jag inte så jag lät bli.

Sitter just nu och väntar på att maken ska bli klar efter sin löprunda, nej han är ingen tik han har varit ute och sprungit. Det är ett vårtecken vill jag lova så har det varit tre vårtecken på samma dag: maken springer, det luktar kobajs och jag nyser näsan i bitar. Det är vår!!

Skrivpuff: Morgonluft

3 kommentarer: