tisdag 30 april 2013

Trevlig valborg

Som så många andra år så valde vi att stanna hemma idag och inte gå och frysa röven av oss när vi tittar på någon brasa. Här nedan kommer bilder på två brasor, den ena är från vårt gamla hus när vi eldade i öppna spisen och den andra är ifrån valborg förra året när jag står redo att släcka eventuella gräsbränder.


För sex år sedan var jag och maken som då inte var maken, inte ens blivande maken och tittade på elden vid Kalmar slott, ja alltså majbålet då och inte när slottet brann, för det brann ju inte för sex år sedan, inte vad jag såg i alla fall. Men tillbaka till kvällen för sex år sedan, det var då den icke blivande maken blev just den blivande maken, han friade nämligen och gissa vad jag svarade? Eftersom han numera är maken så svarade jag så klart ja, vad trodde ni?

Nu är det snart sommar och framtidstron är på topp, eller det var väl kanske att ta i en smula men den är inte helt grusad och det är jag väldigt glad för, snart är det bara två månader kvar och sedan är vi åter igen husägare, spännade!

Det är strax dags att sova för imorron blir det gymmet och förhoppningsvis fixa lite i trädgården nu när det blev en pausdag mitt i veckan.
Godnatt och trevlig valborg på er!

Skrivpuff: Framtidstro

5 kommentarer:

  1. Jättebra skrivet. Gillar ditt resonerande.

    SvaraRadera
  2. Och sköna maj välkommen...

    SvaraRadera
  3. Tack för att du delar! Låter som ett mysromantiskt frieri, det är ju sådan stämning på Valborg!

    SvaraRadera