tisdag 31 januari 2012

Mina underbara prinsar

När jag tidigare idag gick för att öppna dörren så hör jag att lillebror börjar gråta och sen tystnar han innan jag hade hunnit tillbaka in i rummet där barnen var. Då satt storebror med benen under babysittern (som lillebror satt i) och så hade han lagt sin arm under huvet på lillebror, så de var ju självklart att han slutade gråta när han har en så beskyddande storebror <3

Storebror har även varit ett fruktmonster, det började redan igår när han snodde ett äpple ur fruktskålen som jag hade fixat inför fotograferingen, busunge men härligt att han vill äta frukt så jag skrattade bara lite för mig själv och sa inget till honom om det. Idag har han ätit 3 bananer och börjat äta på 3 äpplen så sammalagt 2 äpplen som är uppätna :)

Lillebror har vi börjat lägga i sin spjälsäng även på dagen nu, tidigare har han legat i vagnen som gjorts om till dagbädd. Men nu är han så stor att han kan somna själv och det är så skönt än så länge (peppar, peppar) går det lika bra som när vi gjorde samma sak för 2½år sedan med storebror :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar