tisdag 17 januari 2012

Vilken morgon!

Usch och fy för denna förmiddag som jag har haft idag...

Började ganska bra, vi tog de lugnt hemma och jag bestämde mig för att ta bilen till förskolan för att slippa stressa, när jag lyfter in stora sonen i bilen så talar han om att han har bajsat. Då var de ju bara att gå in med båda pojkarna och byta blöjan. Men det gjorde inte så mycket vi hade fortfarande ganska gott om tid.
När jag kommer fram till förskolan så finns det ingen parkering, så får snällt ställa två kvarter därifrån, och det börjar bli tungt att bära den lille i bilstolen, samtidigt som jag håller den stora killen i handen för att han inte ska springa ut i gatan.

Såg att jag hade lagt min plånbok i bilstolen och tänkte "den skulle jag ju lämnat i bilen"
Och ja det skulle jag verkligen ha gjort, för när jag kommer tillbaka till bilen är plånboken borta! PANIK! Ringer och pratar lite med min man, eller pratar och pratar gråter mest... men går tillbaka till förskolan och hittar den inte, blir ett samtal till och  nu är det bara gråt så lägger på och sen kollar jag igenom bilen och ringer igen och sen lägger vi på så jag kan ringa och spärra mina kort. Då ringer det och det är okänt nummer och när jag svara så är det från polisen som undrar om jag har tappat något? JA!! Min plånbok snyftar jag fram och hon säger att den är i säkert förvar hos dem så jag kan hämta den när jag vill. Startar bilen och kör ner till polisstationen och kvitterar ut min plånbok, allt finns kvar :) Tänk vad snälla människor det finns.

Allt detta hände under en timme på förmiddagen, sen var jag rätt slut så när vi kom hem ringde jag mamma och prata lite medans jag ammade och sen blev det till att tvätta och sen äta lunch och sen amma igen för att tillslut packa in bebisen i vagnen för att gå och hämta storebror.
Vi var hemma hos grannen och fikade och lekte på eftermiddan... och min store pajk var så trött när vi kom hem att han blev ledsen för ingenting.

Sitter och tittar på handbollen nu och äter choklad. Jag hoppas på en bättre dag imorron :) Trots att denna fick ett lyckligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar