tisdag 14 februari 2012





Idag är det alla hjärtans dag och vi brukar faktiskt inte fira det speciellt mycket. Får kanske göra nån efterrätt eller något till ikväll.


Den här dagen påminner mig om när det skulle delas ut rosor i skolan. Då kunde man köpa en ros till den man var intresserad av och så delades den ut under en lektion. Jag tyckte det var lika ledsamt varje gång detta skulle ske, jag var inte speciellt poppis i skolan så då fick ju jag inga rosor och när jag tänker efter så var det bara ett få tal av alla elever på skolan som fick någon ros. Vi var betydligt fler som inte fick någon ros än som fick. Sen köpte jag ju ingen ros till någon heller det vågade jag inte. Så nu är det inte speciellt jobbigt att tänka på men det var inte kul när man satt där och såg de som fick. Förstår inte riktigt varför man hade något sånt i skolan, det var ju så klart en kul grej men det kanske inte skulle ha delats ut under en lektion. Men men det är ju snart 10år sedan, så jag har ingen aning om det fortfarande är så.


Så där nog med tråkigheter, jag tycker faktiskt att man kan fira sin kärlek alla dagar eller välja en egen dag att fira på för idag firar ju alla och jag vill som vanligt inte vara som alla andra. Men vem vet någon dag kommer jag nog oxå att fira alla hjärtans dag den dagen man ska fira på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar