lördag 25 februari 2012

Spelhelgsänka.

Japp denna helgen är jag spelhelgsänka, mitt hem är invaderat av öldrickande dataspelare så jag valde självmant att åka med barnen till mamma och pappa. Tänk vilken snäll fru jag är ibland. Men det kan han behöva gubben min, en liten paus ifrån att ta hand om både fru och barn.

Asså den här vagnen som jag har köpt (snart betalat) är så snygg, men vi kommer inte vara speciellt anonyma min lilla vagn och jag. Ska försöka ut och testköra den i helgen.

I eftermiddag ska vi till min kusin och fika, hon bor på tredje våningen så de ska bli lite intressant att se hur jag klarar det. Men mamma är med och tar barnen i trappan så jag behöver bara hålla koll mig själv och mina leder, det är nog lättare sagt än gjort är jag rädd. Jag hoppas att jag inte får allt för ont men tar jag det bara lugnt så går det nog bra, har en ganska bra värkdag än så länge idag :)

Sen får vi se vad som händer ikväll, men jag hoppas att storebror somnar utan problem runt sju så att jag kan få se melodifestivalen. Nu kom jag faktisk på en sak som är negativ med att vara spelhelgsänka, maken är inte där och kan ta en skrikig bebis under melodifestivalen. Finns så klart andra negativa saker oxå men att få längta lite efter sin make de är nog inte fel :)

Nu höll jag på att skriva pojkvän,  slutar man verkligen att vara det när man gifter sig? Han är ju  en pojke och han är min närmsta vän då måste han väl vara en pojkvän och jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer vara min gubbvän och jag hans tantvän när vi blir gamla.

Här sitter vi och tittar på mello för några veckor sedan.


Nä nu ska jag försöka göra nån nytta här, eller iallafall planera vidare så att vi kan komma i ordning här uppe.

Trevlig lördag på er där ute.


1 kommentar:

  1. Åh Sara! Jag vill så gärna att du och dina leder ska bli vänner igen!
    Vagnen var ju galet cool iaf! Den kommer verkligen till sin rätt i dina händer!
    Och gubbvän och tantvän! bästa orden på länge!
    kram

    SvaraRadera