torsdag 16 augusti 2012

Åka hiss med en främling

Det är så jobbigt när man precis har ställt sig i hissen och det kommer någon och klämmer in sig och de ska åka med, i samma trånga hiss, nästan ännu värre är det när man kommer som nummer två till hissen och den som redan står i hissen säger att "Du får oxå plats". 

Sen då hur gör man sen? Vem ska trycka på knappen först? Ska man prata med främlingen i hissen? Vad ska man prata om då? Jo idag så pratade vi om att hissdörren var så långsam om man hade tryckt på knappen för att hålla upp dörren och det hade ju jag så klart gjort eftersom jag skulle in med en vagn och inte ville klämma rumpan i hissdörren eller på något annat sätt skada mig när jag skulle brottats med den svintunga dörren. 
Sen åker vi ner och innan jag hinner trycka på dörrknappen igen så är hon snabb som vessla med att öppna dörren och nästan kastar ut mig ur hissen med blicken. Hon skulle nämligen åka ner en våning till och ville då inte vänta på den där förbaskade hissdörren som vi precis hade haft ett så trevligt samtal om. 

Annars kan man ju göra som jag och maken gjorde när vi bodde på hotell för nån vecka sedan, då åkte vi till fel våning för att hissarna inte ville dit vi ville och någon annan tryckte på knappen på en annan våning så då åkte vi dit, gick ur hissen, lät de nya människorna åka dit de skulle och sen tryckte vi upp hissen igen så vi kunde åka till rätt våningsplan. Detta hände mer än en gång, ja vi blev överlistade av dessa hissar. Synd bara att det var glashissar så hela hotellet såg ju att vi nästan åkte hiss mer än de barn som lekte i hissarna hela helgen. 
Som tur var så var de hissarna snabba så jag behövde aldrig prata med någon i hissen, eller jo någon gång kommenterades det att hissen väldigt snabb :)

Hur gör ni andra när ni åker hiss med främlingar, vad pratar ni om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar