torsdag 2 augusti 2012

Blomsterbröllop!

Idag firar jag och maken blomsterbröllop! Det betyder att det är 4år sedan vi sa JA till varandra en solig sommardag i hembygdsparken i Ljungby. Vi vigde oss borglit och hade två helt underbara människor som vittnen. I år slår vi på stort vad det gäller firande och åker bort helt själva över helgen, vi ska bo på hotell, sova länge på morgonen, äta i lugn och ro och bara strosa runt på gatorna antingen i Helsingborg eller Helsingör, vi får se vilken stad som ha bäst väder. Vi åker imorgon efter att maken har slutat jobba och kommer hem på söndag. Barnen är kvar hemma hos mormor och morfar som har lovat att de ska ta hand om de små hjärtegrynen.

För några veckor sedan fick jag i uppgift på min skrivkurs att skriva en kärleksdikt med egna bilder och inte använda de klassiska om smärta och hjärta. Så här blev resultatet och jag hade maken i tankarna när jag skrev den.

När solen strålar på mig glittrar jag i dina ögon,
när regnet kyler mig värmer din blick min frusna själ.
Du är värmen i min kyliga värld, du är min följeslagare på livets stig.
Du går två steg framför mig, jag följer dina steg,
både på breda vägar och osyniga små stigar.
Vart du än går så kommer jag efter,
var du än trampar fel så är jag där och drar dig tillbaka.
När jag hamnar förlångt bakom dig, väntar du in mig.
Kommer jag ifrån dig vänder du om för att finna mig.
Du är aldrig längre bort än en tanke.
Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar