fredag 10 augusti 2012

Fem anledningar till att det tar tre gånger så lång tid att packa när man har barn


  1. Det mest uppenbara är ju att barn betyder mer packning, det är blöjor, barnmat, snuttar, nappar, extrakläder till förbannelse, nappar, nattlampor, sa jag nappar?
  2. När man har en liten som kryper så måste man hela tiden springa ifrån de rummet man är och packar i för att den lille vildingen inte tycker att han ska vara i samma rum som mig. Och är han själv så hittat han på hyss så som äter nattlampor, tuggar på mobilladdaren eller varför inte jaga hunden.
  3. Skulle han få för sig att vara i samma rum som mig så packar han upp väskan istället för att packa den. 
  4. Min treåring tycker att han måste packa men han vet ju inte vad han ska ha med sig, förutom "jättemycket leksaker", fast de tycker jag är onödigt för farmor och farfar har faktiskt jättemycket leksaker redan.
  5. Sen ibland så medföljer det ju en make när man har barn och han kommer alltid på någonting som han inte packade kvällen innan, så då får man ju snällt packa ner det också, eller först måste jag leta reda på var han har lagt sina saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar