måndag 6 augusti 2012

Vill ha mer tid

Tänk om dygnet hade haft fler timmar då hade jag hunnit med en massa saker som jag inte hinner med nu, en förutsättning är förstås att mina barn skulle sova på de extra timmarna :)

Men då skulle jag läsa alla de böcker jag har köpt den senaste tiden och nu bara står i bokhyllan och samlar damm, jag hade även kunnat köpa nya böcker som jag kunde läsa. För nu kan jag ju inte gärna köpa nya böcker när jag nästan har tio stycken som är olästa.

Jag hade skrivit en hel massa texter, just nu får jag en hel drös med skrivtankar men inte sjutton hinner jag skriva något. 

Jag skulle vilja ha mer tid för mig själv, kunna vara ute och gå nån timme på kvällen utan att känna att sjutton oxå nu måste jag gå och sov så fort jag gått klart. Nä fy för tidsbristen jag känner.

Jag inbillar mig att jag kommer ha lite mer tid om en tio år när barnen är mer självständiga men samtidigt kommer de ju säkert vara vakna längre än mig på kvällarna så när jag ska få tid att sitta och skriva de vette fåglarna.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska se handbollen ikväll eller inte, jag är trött som sjutton men det var jag ju igår oxå och då kunde jag inte somna så kanske lika bra att sitta uppe och nästan somna vid tv och sen stappla i säng och hoppas att jag inte snubblar in i spjälsängen och väcker lillebror.
Jag kan ju alltid borsta tänderna i pausen, som man gjorde när man var liten och ville vara vaken lite längre och se något på tv, då borstade man tänderna innan programmet började så att de skulle gå fortare att komma i säng när tvn var slut, klurigt va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar