fredag 17 augusti 2012

Hur ska den här dagen sluta?

Började med sovmorgon, vilket var riktigt skönt men sen var det PAINK med frukosten, både till mig och båda pajkarna. Men det gick bra och utan missöden. Sen försvann förmiddagen på jag vet inte vad för vi gjorde ingenting men det är leksaker över hela huset.

Sen skulle vi möta mamma vid hennes jobb och jag försöker få ut båda barnen i vagnen samtidigt och kollar så att hunden är inomhus och det är hon så jag stänger dörren och hör då en illvrål, det är den stora sonen som har klämt sig i vagnen och vi rusar in för att kyla och sätta på plåster, för det måste man ha när man har ajaj, så nu vet ni de.
Efter mycket om och men så kommer vi iväg.
Vi går förbi ett bygge med massa lyftkranar och betongbilar, då säger sonen att de spelar fotboll där, jag trodde ju att de byggde hus, men det är ju på en gammal fotbollsplan de bygger huset så lite rätt hade han allt.
Sen kommer vi ner till mormors stora jobb och vi går neråt stan för att hitta något att äta, vi kommer fram till matkulturella torget och det finns indiskmat, thaimat, älgwok och langos, vad tror ni att vi väljer? Jo pommes och korv men gott var det :)

Sen ska vi åka hem och vila inför den stora karnevalen som vi ska ner och titta på ikväll. Så när vi kommer förbi fotbollsplanerna och är nästan hemma så ser jag en bekant svans bakom ett träd, vem är inte där om hunden som låg så snällt i soffan när jag stängde dörren första gången, sen klämdes det ju fingrar och eftersom lillebror redan satt i vagnen så stängde inte jag dörren för att kunna höra honom när jag tog hand om klämskadan. Då har hunden i godan ro gått ut och förmodligen strosat runt huset eftersom vi inte såg henne när jag i all hast stängde dörren utan att kolla om hon var kvar inne.
Så hon tröttnade väl på att stå och gnälla vid dörren och följde vårt doftspår ner mot stan, vilken tur att hon inte är så snabb :) Men allt gick ju bra tillslut. Men jag undrar lite vad som ska ske näst... För än är inte dagen över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar