fredag 14 december 2012

Även dåliga dagar förtjänar en chans

Vissa dagar börjar inte bra, speciellt inte när det blir en massa blöjbyten och grejer innan kaffet då hamnar man liksom lite på kant med själva dagen och så går man där och ser bara problem och allt är bara jobbigt, det blir till och med så jobbigt att man överväger att ställa in saker som är roliga för att pessimistsara letar sig fram och kommer efter inget övervägande med någon fram till att det kommer bli jättetråkigt att gå ut och ha roligt. Som tur är så har den här pessimistsaran har vänner som inte tillåter henne att tacka nej, så nu blir det party imorgon! Och ska jag vara helt ärlig så ser jag fram emot det.

Sen finns det andra saker som piggar upp min dag, maken skickade ett youtube-klipp och jag kan inte annat än le när jag hör musiken från vårt bröllop.


Sen satt jag och läste igenom de nya inläggen på de bloggar jag följer och redan vid rubriken så tycker jag att det ska bli rolig läsning: Välkommen google jag misstänkte att det skulle vara sökorden från google och jag tycker sånt är jätteroligt. När jag sedan ser att miss vivi har hämtat inspirationen från mig så blir jag extra glad. 

Och sen tog mamma barnen en stund så att jag kunde duscha och tänk vad en dusch kan göra under för humöret. Så summerar jag det hela så blev dagen inte så tokig ändå, men bäst att jag skyndar mig att lägga ut det här för snart börjar nattningen av två små barn och det kan ju gå allt annat än toksmidigt så jag låtsas som det kommer gå kanon bra redan nu. 

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar