onsdag 26 december 2012

Biobesök!

Maken fick i somras två biobiljetter av sin chef och de tänkte vi försöka utnyttja innan de blir för gamla, vi har ingen SF-bio där vi bor alltså är det lättare att gå på bio när vi är hos barnens farmor och farfar för de har en SF-bio i sin stad, eller det kanske inte riktigt är deras stad men ni förstår hur jag menar.

Det skulle bli The Hobbit som skulle ses och jag hade tänkt förbereda mig för att det kan vara en läskig film, en film när jag behöver låna makens hand för att gömma mig bakom eller försöka krama sönder. Jag har alltså förberett mig med snorsugen, det var nämligen så att en gång när vi satt hemma i soffan och tittade på film så tyckte jag att det var läskigt och sökte skydd hos min dåvarande fästman (han är numera uppgraderad till make) men tror ni att jag fick nåt beskydd? Nej just det, han var upptagen sa han, upptagen med att klia sig i näsan. Då kanske ni förstår att jag hade tänkt förbreda mig med snorsugen och jag hade inte tänkt använda den på mig själv ska jag tillägga, det är inte jag som kliar mig i näsan när jag tittar på läskiga filmer. Men glömde jag snorsugen hemma, men som tur var så var det inte bara jag som tycker att den filmen lät tråkig så jag ska se Mammas pojkar istället, mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar