fredag 21 december 2012

Telefonförsäljare

Häromdagen ringde det en trevlig telefonförsäljare till mig och frågade hur länge sedan det var jag spelade bingolotto, jag svarade att det var så länge sen att jag inte kommer ihåg, vilket i min värld är över tio år sedan, men i hennes så verkar det som att jag inte hade spelat på en vecka, kanske har och göra med vilka hon brukar ringa, vad vet jag?

Men som tack för att jag spelar bingolotto så skulle jag nu får börja prenumerera på dem och det var helt utan bindning. Då frågade hon hur många vi brukar vara när vi spelar och då får jag snällt förklara för henne att det var över tio årsedan jag ens tittade åt en bingolott (sen att vi ska spela på söndag det hör inte hit). Då frågar hon hur många lotter jag ska ha? Inga!
Därefter undrade hon vilken idrottsförening som ligger mig varmast om hjärtat och då svarar jag så ärligt jag kan att jag inte har någon, då blev hon lite ställd för det har tydligen alla, ja alla utom jag då.

Det här med att ett nej alltid är ett nej gäller tydligen inte när det ringer någon hem till dig och vill att du ska binda upp dig på en massa avtal hit och dit. Nej då ska man säga nej tre gånger! TRE gånger ska man alltså behöva säga nej innan de tackar för sig och önskar en trevlig dag. Jag hade blivit mycket gladare om de hade gett sig efter ett nej och då hade de inte behövt önska mig en trevlig dag. Allra gladast hade jag blivit om de inte ringde alls och så skulle de kunna få skicka ett brev till mig där de skriver att "Vi valde att inte ringa till dig i onsdags" Tack skulle jag säga då vad snällt av er och vad glad jag skulle bli, fast när jag får mitt trettionde brev på en vecka så tröttnar jag nog på det också så kan det räcker med att de slutar ringa.

Är det bara jag som blir lite trött på allt detta ringande och nej det hjälper inte alltid med NIX.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar