torsdag 13 december 2012

Tröttis

Den tidiga uppgången börjar komma ifatt mig och kaffet jag har hällt i magen har sedan länge tappat sin effekt så nu sitter jag här och nästan somnar framför datorn och då undrar ni varför jag inte går och lägger mig. Det är lätt, jag är vuxen! 
Är det verkligen så vuxet att sitta uppe fast man är så trött så att man nästan sover där man sitter, det är ju mycket mer vuxet att inse att när man är trött så ska man sova. Jo det är sant men nu vill inte jag gå och lägga mig och riskera att tandtrollen äter upp mina tänder.
Men då är det väl bara att borsta tänderna och visst hade det varit så lätt så hade jag sedan länge legat i sängen och kramat kudden men nu är det så att maken har tränat vilket innebär att han ockuperar badrummet och när han ska trimma skägget, klippa sig och duscha då tar det tid, förstår inte men misstänker att han klipper varje skäggstrå förhand och då kommer han inte bli klar innan jul det är ju ett som är säkert. Nej jag försöker inte hinta om att han är skäggig, jag berättar att han är skäggig.

Nu är jag så trött jag överväger att smeta lite diskmedel på fingret och goja runt i munnen men jag väntar nog en liten, liten stund till, för när jag väl känner diskmedelssmaken i munnen så kommer maken komma ut ifrån badrummet och undra vad sjutton jag håller på med och jag menar han är ju inte tillsammans med mig för att jag är korkad så varför visa honom den sidan.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar