söndag 15 juli 2012

Avslutar semestern med en loppisrunda

För att summera de senaste fyra veckorna så har de varit underbara, vi har gjort precis vad vi känt för, imorgon kommer vardagen och biter en i hälsenan igen, eller i alla fall i makens hälsena. Vardagen flåsar inte mig i nacken än på 4 veckor, men sen blir det tillbaka in i vardagslunket, vilket på ett vis är ganska skönt.

Idag har vi varit på boppis (som treåringen kallar loppisar), vi fyndade rejält på den första loppisen vi var, hittade en hel del saker som jag tyckte mig känna igen och mycket riktigt de hade grön prislapp, vilket betydde att det var mamma som hade lämnat saker dit (nej vi köpte inget med gröna prislappar och var faktiskt inte speciellt sugna på köpa några grejer som hade grön prislapp heller). Men vi fyndade en dansmatta till wii, verkar jättekrånglig och svår så blir väl kanske att jag säljer den vidare vid tillfälle, ett mix-max spel, två ljusstakar och två leksaksbilar, sen trodde vi att vi fyndat färdigt när en servis med guldmönster på ropade på oss och vi fick allt ta och köpa den oxå. Så nu står den i en banankartong och väntar på att bli uppackad i vårt nästa hus.
Andra loppisen vi kom till blev lite av en besvikelse, kändes inte som man kunde fynda, men där hittade jag en exprimentlåda och ett brädspel så tomhänt gick jag inte därifrån. Däremot gick vi tomhänta från den sista loppisen som vi åkte till efter lunch. Den låg ju utefter vägen när vi körde på förmiddan men barnen var hungriga så vi fick åka hem och laga lite mat för att sedan ge oss ut igen. Men där fanns ingenting som tilltalade oss och jag blev lite besviken eftersom den första loppisen verkligen triggade igång sakletar-lusten.

Den här dagen har gått fort, det har tvättats lite, packats upp lite väskor, kryptränat lite och så loppisrundan då så klart. Nu sover båda barnen och maken rakar bort semesterskägget, imorgon är det vardag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar