måndag 23 juli 2012

Viker servetter så det står härliga till

För lite drygt ett år sedan gifte sig våra underbara vänner, vi kom till festplatsen kvällen innan bröllopet och blev då satta i arbete. Servettvikning stod på schemat. Mina blev inte så fina så jag satt mest och hejade på de andra men maken fick in snittsen på att vika så han vek som om han aldrig hade gjort något annat.

Nu vankas det namnfest i huset och det ska minsann vikas inte mindre än två olika vikningar, denna gången är det jag som viker och jag tänker minsann bli nöjd med resultatet oxå :) Jag menar det är ju bara en papperslapp som folk antingen kommer torka sina kladdiga händer på eller torka bort tårtan som hänger i halva ansiktet eller varför inte snyta sig i. Så då gör det ju inget om inte hörnen är perfekt vikta :)

Men vilket pill det är med det häringa vikandet, det ska vikas, vändas vikas, vändas, vikas upp och till slut är jag så snurrig att jag inte vet vad som är upp eller ner, fram eller bak. Så det är ju inte så konstigt att några av vikningarna blev spegelvända fast jag är fortfarande helt övertygad om att jag gjorde precis likadant på alla.

Men nu får det vara nog med pysslande på ett tag, jag överlåter det till dem som tycker att det är kul och som kan. Visst det var lite roligt att vika servetterna och det var inte speciellt svårt heller men man tröttnar fort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar