torsdag 19 juli 2012

Egentid

Nu har jag verkligen egentid men den är som en tickande bomb och kan explodera och förstöras när som helst, lillebror sover nämligen och han kan vakna och då har jag helt plötsligt ingen egentid längre. Storebror är ute i blåbärskogen med mormor och de packade fikakorgen så de blir nog borta en stund till tror jag. Vad har jag då gjort nu under min egentid, städat? tvättat? eller något annat som man borde göra när man är mammaledig?
Nej jag har skrivit, jag har kommit halvväg på en skrivuppgift och sen har jag gjort två femminutersmeningar så nu är jag på gång igen och det känns jättebra. Det flyter till och med på när jag skriver detta.

Det är redan torsdageftermiddag och idag har jag faktiskt kommit igång och nästan fått grejer gjorda. Vi började med ett besök hos bvc för att mäta och väga lillebror, han har börjat plana ut och bara gått upp 2hg, han har växt 2cm och är nu 73cm lång. Sen var han med i ett sök-test och det klarade han galant, han visade även upp att han kan åla baklänges :) Ja jag är en stolt mamma även idag!

Min stora kille är bara för söt ibland, speciellt när han talar om för sin morbror att det visst inte är någon hjullastare han har utan en gaffeltruck, det borde han ju se skillnad på ;)

Tänk att en halvtimme i lugn och ro kan göra så mycket för skrivlusten. Visst jag får ju så klart tid på kvällarna men det är inte riktigt samma sak för då sitter maken och spelar jämte och så står tvn på för det kan ju vara något spännande som jag bara inte får missa, typ allsång eller morden i midsommer eller något annat somrigt program.

Nu ska jag utmana ödet och ge mig på en skrivuppgift till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar