söndag 8 juli 2012

Oväder, SÄL och film

Borde kanske skriva om ovädret vi körde igenom när vi åkte upp till Söderköping idag, man såg knappt vägen för det regnade så mycket så bilarna körde in på första bästa parkeringsficka men inte min gubbe inte, nej han saktar ner från 100 till 80, galning!

Det kom både blixt och knall samtidigt och jag höll på att göra i brallorna men med båda barnen vakna så ville jag inte skrämma upp dem och göra dem rädda för åska så jag log lite och sa "ojdå". 

Storebror har börjat sin nya karriär som pianist på ett äldreboende, hon som han spelade för blev så trött så hon fick ta sin rollator och rulla in och lägga sig och vila, kanske inte det bästa betyget men det var ju första gången.

Sen kan jag ju ta och berätta om vår lunch som intogs på en bowlinghall och det var helt okej mat men de visade formel1 på tvappraterna så sonen vägrade äta sin pyttipanna om inte mamma matade honom, ja se där vad sporten förstör. Och inte hittade jag något skötbord heller *morr* men det hela blev bra eftersom de spelade en av mina favvis låtar från graviditeten med lillebror, så då blev jag genast på bra humör igen, och visst sjunger han: SÄL!

Sen bidde jag lite irriterad på kärringen framför oss som stannade innan rondellen efter att vi svängt av E22an, asså hon och vi hade lätt hunnit köra runt i rondellen innan nästa bil som kom ifrån andra hållet. Men då väljer alltså tantan att stanna vilket resulterar i att hon hade kunnat få en audi i röven om inte maken hade varit snabb på bromsen, blev nästan bromsspår i brallan vill jag lova.

Efter en dag med bara regn och rusk där barnen har sovit extra mycket så blev det så klart ingen lätt läggning, lillebror tänkte krypträna var bättre än att lägga huvet på kudde och sussa och storebror är rädd för spöken.

Sen har kvällen spenderats med The Stig-Helmer Story, cider som bara var två månader gammal, den första jag fick var nästan ett år för gammal så den var det ju helt okej att hälla ut i vasken och tänka sig wc-rent förföljer mig för igår luktade jag det, idag var det min cider :)

Imorgon ska vi till den stora metropolen Vimmerby! Önska oss lycka till att hitta rätt, jag har nämligen inte den blekaste vart vi ska men ska leta lite på eniro imorgon, de brukar lösa sig...

Nu blir det sängen för den har ropat ett tag och det hjälper visst inte att ignorera den utan får helt enkelt ge vika och lägga mig!

1 kommentar: