måndag 30 juli 2012

Sladdbarn och tandisbesök

Ja så är det, vi har ett riktigt sladdbarn här hemma. Han är helt galen i sladdar, det var tillexempel datorsladden som fick honom att börja krypa förra onsdagen, när han inte såg sladden satt han och gnällde på golvet, men så fort han fick syn på sladden satte han fullfart på sitt krypande för sladden skulle han ha. Idag jagade han dammsugarsladden och han hittar sladdar där vi inte trodde att det fanns några.

Min stora kille travade rak i ryggen in till tandläkaren idag, han satte sig i mitt knä och lyssnade på vad tandläkaren sa och när hon sedan ville se hans tänder så knep han ihop munnen så de bara blev ett streck av läpparna. Jahopp och hur gör man nu hann jag tänka innan tandläkaren började med sina knep.Vi fick åka "karusellstolen" och han fick en egen liten spegel att titta i och då gick det så bra så att visa alla 20 tänder. Sen fick han en tandborste med tiger på och han vinkade glatt när vi gick därifrån. Jag kunde andas ut och vi åkte vidare för att hänga på låste till Netto, denna gången parkerade jag bilen åt rätt håll om ni inte minns förra gången. Jag stod faktiskt och höll i tre nya pocketböcker idag men eftersom jag inte har läst de senaste 8 böckerna jag har köpt så la jag tillbaka dem, ibland är jag duktig.

Vår lille sladdbebis levde rövare mellan 04.47 och 05.29 imorse, då ville han leka, det ville inte vi. Eftersom min rygg verkar tycka att det är bra att krampa ihop så gör den det just nu och värst var det inatt så maken fick ta den värsta fighten med bebisen, jag petade i nappen och stoppade om men blöjbyte och de mesta nappspringet fick han ta. Tur att jag har honom :)

Känns lite konstigt att jag inte har något mer planerat denna veckan, eller inte innan helgen i alla fall. Sen blir det en barnfri helg med maken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar