tisdag 10 juli 2012

Jag skyller allt på allsången

Ännu en tisdagkväll med mardrömsnattningar och maken var borta även denna kväll, men som tur var hade jag sällis av Alexandra som kunde ta lillebror när jag försökte lägga storebror. Men ingen av barnen ville sova, de ville se allsång på Skansen och jag kan förstå dem vem vill missa de?!

Storebror har fått i sig över en halv liter välling, så nu borde han sova nån timme tycker jag.

Har varit en seg dag idag, vi var nere på stan en runda men eftersom vädergudarna inte kunde bestämma sig så det var strålande sol samtidigt som regnet öste ner. Så det blev en kort tur på stan innan vi åkte hem igen och tur var väl de, när vi kommer upp på parkeringsdäcket så frågar jag maken om han lagt i någon parkerningsskiva och får ett nekande svar. När vi två minuter senare packar in vagnarna i bilen kommer farbror parkeringsvakt förbi och vi drar en lättnadens suck för att inte hissen hade varit lite långsammare eller att det hade varit bättre väder så vi stannat på stan en stund till.

Nu ska jag byta av maken med att försöka lägga lillebror (ja han har kommit hem men ett barn sov då i alla fall).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar