tisdag 24 juli 2012

Klara, färdiga, KRYP...

... Eller stå still och skrik för allt i världen, som om det skulle hjälpa. Barn är gnälliga ibland och visst jag kan ta de, jag är inte en solstråle jämt ska jag villigt erkänna men det här gnällskriket som är precis innan de lär sig kryp och gå, det gör mig tokig.

Nu börjar det visserligen lossna lite och han kommer mer framåt än bakåt men ibland glömmer han bort att han kan ta sig någonstans och då bara tokgnäller han. Ibland går jag fram och lyfter upp honom, ibland får han uppmuntrande ord tillbaka och ibland så tokgnäller jag precis som honom. Vad man känner sig duktig då!

Just nu sitter han överlycklig på golvet och har hällt ut alla sina leksaker runt omkring sig, tror nog att han får skaffa sig en annan teknik för att hälla ut alla leksaker från korgen. Det här med att ta tag i handtaget på korgen och häva sig bakåt tills man ligger platt på rygg och ha slagit i huvudet i golvet, den verkade inte vara den mest genomtänka idéen. Men effektiv.

Nu är det en härlig tid framöver, då man ska barnsäkra igen. Denna gången blir det ju lite svårare eftersom stora killen precis har börjat leka med små lego och annat smått. Men om han bara lär sig att det ska vara på hans rum med dörren stängd så klarar vi oss en liten stund till. Sen ska man springa efter för att hindra lillkillen från att klättra i hundkorgen (den ser ju så mysig ut med sitt fårskinn), hundmaten kommer nog oxå bli intressant och vad jag har hört så ligger de i släkten att äta hundmat (inte på min sida) så den få vi se opp med ;) Tänk om inte allt för länge så kommer vi ha en liten utrivarkung här hemma, jag har nästan helt glömt bort hur det var när stora killen öppnade lådorna i köket och östeur allt vad som fanns i. Fick han chansen så tog han den. Jag vet några dagar när jag varken hade ork eller skulle göra något annat, då fick han stöka runt som han ville, eller jag var ju med och såg till att han inte skadade sig men annars fick han röja fritt så städade jag alltihopa när han var klar. Skor kommer sprida sig i huset och jag kommer får spunk mer än en gång, men det är en övergående period :)

1 kommentar:

  1. Detta inlägg ska jag kopiera och ge till dig de dagar när du sliter ditt hår och undra varför du skaffade barn. Typ som jag idag ;)

    SvaraRadera