torsdag 19 juli 2012

När man blir väckt alldeles för tidigt

Hade ställt klockan på sju idag, för vi ska till bvc för 8månaderskontroll. Men redan klockan 6 bestämmer sig lillebror för att nu ska han upp vilket inte jag tyckte var någon vidare bra idé, så maken fick byta hans blöja och försöka söva om honom när detta inte fungerade tog jag över honom i min säng och en halvtimme lång boxningsmatch tog fart, lillebror vann och vi gick upp. Strax innan vi gick upp kom storebror in och frågade vad jag gjorde, jag försöker sova svarade jag och han gick in till sitt rum i fem minuter till.
Maken blev tydligen väckt redan vid 4 och har fixat välling, letat efter nappar och snuttefiltar, jag kan inte säga att jag är avundsjuk på honom för detta.

Nu ska jag klä på mig, få till nån frisyr, packa skötväska och sen ska jag väcka lillebror och klä på honom för att sedan åka till bvc. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar