onsdag 19 september 2012

Min dag

Barnen tog sovmorgon så jag fick dricka mitt morgonkaffe ifred, men vi fick skynda oss som sjutton för att inte komma försent till förskolan, vi hade hunnit om inte lillebror hade bestämt sig för att fylla en blöja innan vi gick. Blev bara 5min sena och då gick barnen upp 7.50, den stora fick i sig en macka och ett halvt glas mjölk och lilleman åt en tallrikgröt. Sen har vi 1km att gå/springcykla och det tar 15min så idag var vi snabba som blixten.

Hem drack en kopp kaffe och hade skrikfest, eller lilleman hade skrikfest jag drack kaffe.

Ner på stan och fika, mer kaffe till mig och en sockerbulle och en "kalasboll", massa skratt och en hoppande lilleman som vägrade sova.

Hem äta lunch som mamma hade varit snäll och ordnat tills jag kom hem. La lilleman och gick upp och hämta den stora killen på förskolan, vi gick hem och han passade på att flörta lite med "Bittorna" på skolan, han måste lära sig säga K innan F.

Cyklade ner på stan för att få i mig dagen fjärde kopp kaffe, som jag för övrig höll på att slå ut hela över kaffedisken, det blev bara en fjärde dels kopp som hamnade utanför muggen. Inte lätt när man är stressad och nervös. Hade ett givande samtal på en och en halv timme.

Hem äta mat som maken gjort och sedan var det dags för cirkelfys, det var nog de jobbigaste jag har gjort sen jag födde barn. Herre min tid vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon , är tveksam till om den store kommer till förskolan, jag kommer nog inte upp ur sängen.

Så nu blir det sängen på ryggen och stensova till imorgonbitti, om nu inte lilleman bestämmer sig för att ha skrikfest inatt igen, det är inte lätt att få tänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar