lördag 29 september 2012

Spelhelgsänka

Min make älskar mig fast expansionen till wow har kommit och tur är väl det annars hade han suttit en liten skrubb någonstans och spelat. Inte för att det är något fel med att sitta i en skrubb någonstans och spela, det är det inte men några dambesök kan man nog inte räkna med där inte.

Men nu har ju den häringa expansionen kommit och maken tog flyget till sin ena bror i Stockholm igår och kommer hem på söndagkväll med tåget, viktigt det där för tåg och flyg är inte på samma stället här i de mörka (stormfällda) skogarna. Så nu sitter de och spelar, dricker öl, röker cigarr, äter pizza och godis och pillar naveln (inte på varandra får jag verkligen hoppas). Om jag är avundsjuk, ja på att han åker iväg men jag hade nog klarat mig med godiset och navelpillandet.

Så vad hittar man på när man är spelhelgsänka, jo man gör precis samma saker som man gör när han jobbar med skillnaden att jag blir själv på kvällarna och nätterna oxå, men det är ju inte så ofta så jag får ju passa på att klaga när tillfälle ges ;) Inatt sov båda barnen från midnatt till klockan halv sex, tror ni att jag sov då? Nä just det, det gjorde jag inte, när jag hade varit uppe vid tolv med båda barnen så låg jag klarvaken i 1½timme och kunde inte somna om. Så onödigt! 

Men idag är det en ny dag med nya utmaningar, jag ska bla ner och brottas på barnloppisen önska mig lycka till! :) Ha en fin lördag, döni (hörni)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar