fredag 7 september 2012

Maken är offline

Det händer nästan en gång om dagen att makens msn slutar funka på jobbet, då får man logga in på sin gmail och skicka ett meddelande till honom "Nu är du offline igen!" så att han kan logga in och fortsätta sina trevliga konversationer med sin underbara hustru.
Men jag tycker inte att de låter speciellt trevligt egentligen att säga att någon är offline, låter lite som ett skällsord, eller är det bara jag som tycker de?

Tänk er en skolgård, det är rast och de spelar kula så är det en som inte riktigt kan reglerna och gör då fel, tänk er då att hans kompisar skriker till honom:
"Är du helt offline eller?!"
Det hade ju inte varit snällt!

Nu menar jag ju inte att min make är dum eller korkad på något sätt när jag säger till honom att han är offline, jag menar ju bara att han inte är inloggad så att jag kan prata med honom, men jag tror nog att han förstår, i alla fall fram tills dess att han läser detta ;)


2 kommentarer:

  1. Du menar att du tycker att jag är dum och korkad oavsett om jag är offline eller inte? ;)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger inget så har jag ingenting sagt! Älskar dig tokboll! <3

      Radera