tisdag 11 september 2012

Träning!

Jag tycker att träning ska vara kul och lite jobbig annars kan de kvitta. Idag blev jag så arg och frustrerad när jag var på jympan för att jag tyckte att de var så himla dålig musik att jag tog ut mig totalt och hade håll när det var två låtar kvar, körde armhävningar dubbelt så fort som alla andra och jag ville bara att passet skulle ta slut så att jag kunde cykla hem!

När vi har avslappning efter att passet är slut känner jag hur svetten rinner ner för min panna och att jag har en andhämtning som inte var av denna värld, man hade lätt kunnat kopplat in en luftmadrass och fått den uppblåst på ett par minuter. Så något rätt måste jag ju ha gjort eller hon som gjort passet, men jag vet inte om hennes mål var att göra sina motionärer förbannade ;)

Jag kommer i alla fall att somna gott ikväll och jag är glad över att jag inte gjorde bort mig något, men lite fundersam blev jag när vi stod stilla i början på passet och bara rörde armarna. Jag har ju fått tipset att strunta i armarna nu i början och koncentrera mig på benen, det såg nog dumt ut när jag första minuten väntade på att göra något och då stod still, sen insåg jag mitt lilla misstag och viftade glatt på armarna, åt vänster när alla andra vifta åt höger och tvärt om så jag kan nog sluta vara glad över att jag inte gjorde bort mig för det har jag nog gjort.

En sak som jag är överlycklig över är att jag kunde cykla både till och från träningen, jag har inte cyklat så långt (totalt 1,5km) på 5år!! Hoppas att de håller i sig och att höften tycker att det är okej att jag cyklar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar