fredag 7 september 2012

Fredag!

Så var fredagen här igen, tänk den återkommer en gång i veckan som en trogen vän, dock tvivlar jag vissa veckor på om den ska dyka upp eller inte.

Idag blir det packning för hela slanten, för helgen ska spenderas hos familjen Lundquist det kommer bli mycket bus och lek, det är nämligen 4 barn i åldrarna 3år, 2år, 10månader och 7månader, fullt upp med andra ord. Vi tänkte att vi skulle åka till lekland imorgon för att trötta ut både barn och makar så att de kan bli en lugn filmkväll i deras biorum, asså de har ett biorum?! Japp maken är avis och planerar för ett eget vi ska bara få huset sålt så att vi kan köpa en källare. För det är det viktigaste enligt maken nu när vi ska köpa nytt hus, han ska ha sin källare, det är tydligen livsviktigt att man ska ha källare.

Men tillbaka till helgen nu, vi ska alltså premiäråka nya bilen med barn på en långresa, jag hoppas att de kommer gå lika bra som när vi hade gamle audin. Jag ska försöka hålla 3åringen vaken för somnar han i bilen så kommer han vara vaken längst ikväll och jag vet inte om jag är så bekväm med att han är vaken och röjer runt när jag ligger och sover. Det är en annan sak när han vaknar tidigare än mig på morgonen för då går han som en zombie in till sin fotölj och sätter igång "bandanalen".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar