torsdag 6 september 2012

Frasvåfflor och rumpsvett


150g smör
2,5dl kallt vatten
2dl mjölk
knappt 1krm salt
3,5dl mjöl
2tsk bakpulver
Blanda och vispa tills smeten är slät, gör sedan våfflor

Detta receptet är tydligen superviktigt eftersom det ligger fyra exakt likadana dokument med detta recept på makens gamla dator. Jag misstänker att han var en frasvåffla i hans förra liv, men vad vet jag, han kanske bara tycker att frasvåfflor är så in i bänken goda att han måste ha flera kopior av samma recept ifall datorn skulle gå sönder. Dock tror jag inte att de hjälper att ha 4 kopior i samma mapp som ligger på samma hårddisk ifall datorn ger upp men vad vet jag, jag jobbar ju inte med data ;)

Idag har jag tränat eller dansat gjorde jag faktiskt idag, tänk jag slog inte till en enda, dock krockade min svettiga rumpa med en annan svettig rumpa när vi skulle ta på oss skorna efter passet. Det var ju mindre mysigt men vi hade ju byxor på oss i alla fall man får försöka se allt positivt. Tänk om det bara hade varit min rumpa som varit svettig eller ännu värre om de hade varit den andra rumpan som bara var svettig och svettat av sig på min rumpa, ja tänk om inte om fanns ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar