onsdag 26 september 2012

"Jag når mina drömmar!"

Igår var jag och mamma på en föreläsning med Helena Hellström, det var precis vad jag behövde för att bryta de negativa tankarna som jag har hamnat i igen. Dock är det nog inte bara att vända blad och börja om men någonstans ska man ju börja. Tankens kraft är skithäftig när man tänker efter ;)

Men jag köpte en låda med glädjespridarkort och idag satte jag och min stora son oss i soffan för att titta och läsa alla kort. Det står i jag form på korten men läste det i du form för sonen. Han höll med om de mesta och ibland sa han tack. Dock var det ett kort som han hade lite funderingar kring, på kortet stod det "Jag når mina drömmar!". Då sträckte han upp sina armar i luften och sen sa han: "Ja för jag har så långa armar mamma!" :)

När vi kom hem igår letade jag upp en av alla de böckerna jag köpte i somras och nu ska här läsas, det var nämnligen Kay Pollaks bok "Att välja glädje". Jag menar det kan väl inte skada att läsa den och sen får jag ut någonting av det så är det ju bara en bonus. Tänk om jag faktiskt en gång för alla kan sluta vara så negativ och bitter. Så nu ska här göras ett ordentligt försök :) Får återkomma när jag har läst färdigt.


1 kommentar:

  1. Härlig läsning :)
    Ibaldn kommer man faktiskt långt med att bara börja försöka.
    Sv. Tack, jag ska verkligen försöka ta vara på denna tiden och göra det bästa av den :)
    Kram

    SvaraRadera