torsdag 13 september 2012

Telefonen är så klart tyst!

Igår ringde det inte mindre än fyra,  FYRA gånger i min lilla mobil. Tre av gångerna var det felringning från Serbien. Tack för kaffet då, här går jag och väntar på samtal från både höger och vänster men så ringer någon fel från Serbien, eller de kanske inte ringde fel det vet jag inte, men vi förstod varandra inte så fel blev det hur man än vänder och vrider på det.

Sen det fjärde samtalen var ett mycket trevligare samtal, jag fick följa med en kompis på handlerunda på ica via telefonen, så går det om man inte har täckning på mobilen i sin egen lägenhet ;)
Vi (jag och min vän, inte henne lägenhet och jag) ska till ikea på måndagkväll och det ska bli så roligt och sen försökte hon muntra upp mig och tänk hon lyckades, men sen har hon känt mig sen jag var 4år oxå så hon borde ju veta :)

Det blev inget handledningssamtal igår på den däringa skrivkursen, hon hade blivit dunderförkyld så hon kunde inte prata, jag misstänker att hon kanske blev mållös av mina texter och därför inte kunde prata men då kanske jag sätter mig själv på förhöga hästar. Iofs så brukar jag inte sätta mig själv på några hästar, hästar är så läskiga och jag har fortfarande traumatiska minnen från när jag var på ridkalas när jag var liten. Barnkalas i stallet, hur tänkte man då? Förmodligen inte alls, släppa in ett gäng barn till hästarna, men jag tror det gick bra, det var nog bara jag som var livrädd, kommer inte ihåg vem som hade kalaset, kommer inte ihåg vilka som var på kalaset mer än jag själv, kommer inte ens ihåg om jag fick nån godispåse, det kanske aldrig har hänt? Jo för jag kommer ihåg att jag tvingade någon att hålla i min häst för jag var säker på att den inte tyckte om mig och att den skulle slänga av mig och stampa ihjäl mig om inte någon höll i den. Nä usch nu slutar vi prata om det här innan jag får mardrömmar mitt på dagen. Det kanske bara var en mardröm när jag tänker efter, jag menar har jag verkligen varit på ridkalas? Detta måste tas reda på. Har ridit efter de kom jag på, valde ridning på en idrottsdag på gymnasiet, hur tänkte jag då? För de första fick man cykla sketlångt ut på landet, sen fick man vara i de jättestora stallet med jättestora hästar och jag tror nog att jag tvingade någon att hålla i hästen då oxå eller så stod jag still med min häst när de andra red runt, så kan det oxå ha varit. Men nu släpper vi det här med hästar innan jag får havresmak i munnen.

Imorgon är det fredag för er som missat det, då blir det till att packa bilen, spänna fast barnen, hämta maken och sedan ratta volvon ut på stora vägen (nej inte den största vägen utan den lite mindre fast ändå stora vägen) och köra till Västerviken. Får se om det går att köra imorgon utan att storebror somnar, menmen han får väl vara vaken halva fredagkvällen/natten, farmor vill säkert leka :)

Maken ska jobba hemifrån i helgen, det var sketa länge sen han gjorde de sist. Kommer ihåg när han jobbade de sista 7 veckorna hemifrån innan storebror föddes (nej han var ju inte storebror då men ni fattar nog) då kollade jag bones och han jobbade eller satt och väntade på att nån skulle ge honom nån uppgift att jobba med. Så då kunde vi köra långa hållet hem ifrån affären, det blev bara en omväg på 3mil :P Nu däremot så har han redan uppgifter klara men så har han ju en annan arbetsgivare nu oxå.

Men som sagt telefonen är tyst, nej den är inte på ljudlös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar