tisdag 11 september 2012

Morgonstund

Just nu är de tystnaden före oljudet, sitter med en kopp kaffe och väntar på att klockan ska bli fem i halv och det är dags att väcka barn. Eller väntar och väntar är nog fel ord, jag njuter för fulla muggar över att barnen fortfarande sover och hade det inte varit för att den store ska till förskolan idag så hade de gärna fått sova ett bra tag till. 

Har träningsvärk så bara den och funderar över om jag ska stanna hemma ifrån träningen ikväll eller inte, det är ju veckans roligaste pass ikväll så helst vill jag inte missa det men samtidigt kommer jag inte ihåg hur mycket utfallsmusklen måste jobba för den strejkar ordentligt nu vill jag lova.

Igårkväll började jag förbereda mig för mitt handledarsamtal på skrivkursen och det innebär att jag ska läsa alla mina texter som jag har skrivit under kursens gång, hjälp alltså vad får jag allt ifrån? Nej jag har inte druckit någon glögg men ibland undrar jag faktiskt vad jag har druckit. Jag menar fjärilsbajs, folk som skjuter varandra och hemliga avslut (där jag inte själv kommer ihåg hur jag tänkte så de är alltså hemliga och mystiska även för mig).
Nu var detta hämtat från tre olika texter men i alla fall ni får en lite bild över hur min hjärna tänker, eller inte tänker. Har en hel del fel i mina texter, dels stavfel och sedan hoppar jag lite för mycket mellan ämnena men det är inte lätt när man är överrörlig i hjärnan och sedan inte får läsa igenom vad man har skrivit, då blir det rörigt. 

Nähepp nu får jag skynda mig om jag ska hinna dricka kaffet innan jag lämnar sonen på förskolan och de hoppas jag verkligen att jag hinner för annars är det en och en halv timme tills jag har tid nästa gång och då lär jag ha somnat i ett dike innan dess. 

Trevlig tisdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar