söndag 4 november 2012

Kramp i provrummet

Idag har hela familjen varit på utflykt till den stora staden i öst och tänk det gick mycket bättre än förväntat. Det var ingen som fick ett utbrott, ingen rev ner saker så att de gick sönder och det var ingen som hällde ut varken mat eller dricka när vi åt. Så både jag och maken skötte oss bättre än vi brukar, det kanske var för att vi hade barnen med oss kände att vi behövde skärpa till oss lite extra, vem vet.

Jag letade efter en klänning, vilken som helst som inte ser ut som en städrock från början på 1900-talet, men där misslyckades jag i min jakt. Hittade en klänning som inte såg ut som en städrock så den bestämde jag mig för att prova, allt gick bra fram tills jag skulle dra upp dragkedjan som satt på vänster sida, jag tar tag med höger handen och drar upp dragkedjan halvvägs, sen är det stopp. Hur jag än försöker så får jag inte upp den förbenade dragkedjan och jag drar och sliter, lirkar och vickar men nej halvvägs upp så fastnar den. Nu tror ni säkert att jag valt en förliten storlek och att det var därför men så var det naturligtvis inte utan jag hade till och med en som var förstor så egentligen borde jag inte behövt kämpa någonting. Men efter en stund så märker jag att det gör så fruktansvärt ont i tuttmuskeln och ner i höger arm, jag fick ringa efter maken som fick komma och hjälpa till och inte ens han kunde dra upp dragkedjan. Om vi säger som så här jag köpte inte den klänningen men kramp i muskeln hade jag fram tills vi kom hem två timmar senare och då kändes det som hela handen sov, nej det var inte speciellt skönt kan jag säga. Och jag blev så där korkad som jag blir när jag har ont för länge, helt fluddrig i huvudet och fattar inte när någon pratar med mig, men det börjar ordna upp sig nu.

Det fanns en fontän mitt i köpcentrat som några hade förvandlat till en önskefontän, sonen ville oxå önska sig något och som tur var hade jag en krona han kunde få så han och maken gick tillbaka till fontänen och han kastade kronan och önskade sig en dinosaurie. Allt var frid och fröjd tills plötsligt då bryter ungen ihop för då kommer han på att har önskat sig fel sak. Det är verkligen inte lätt när det är svårt.

Men vi kom hem lyckliga i alla fall jag med två tröjor eller tröja är väl kanske att ta i två långärmar är nog en bättre beskrivning och barnen fick varsin liten leksak i leksaksaffären. Maken kom bara hem och var nog mest nöjd över att jag inte hitta mer att handla så slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar