torsdag 22 november 2012

Mannen som talar med datorer

Jag känner mannen som talar med datorer, jag är till och med gift med honom, han kan göra handpåläggning på skiten, jag menar datorn och få den att fungera igen.
Nä nu drev jag kanske över en smula men han är allt bra på att fippla med datorer, men sen är han ju utbildad på att oxå så konstigt vore det ju annars.

Men nu till en annan sak som till viss del hänger ihop med att jag är gift med mannen som talar med datorer, jag kan nämligen inte tala med några tekniska apparater överhuvudtaget.
Minns ni den där gamla lärare som stod i femtio minuter och kliade sig i huvudet för att få igång overhead-appareaten, eller den läraren som fick springa in i lärarrummet för att hämta någon som kunde få igång videospelaren, i så fall så vet ni hurdan jag är.

Jag vet inte om det beror på min lärarexamen eller om det helt enkelt är så att jag är gift med en tekniksnubbe och därför känner min hjärna att de inte behöver bry sig om sånt där tekniskt längre. Innan jag träffade maken och innan jag blev lärare så kunde jag till och med förinställa en inspelning på videon men nu är jag glad om jag hittar play-knappen överhuvudtaget. För att inte tala om de här avancerade spisarna som alla verka ha (eller i alla fall både mina föräldrar och svärföräldrar) såndäringa touch, jag får det aldrig att fungera, eller nu drev jag över igen men jag har väldigt svårt att få det att fungera.

Så nu funderar jag på om jag ska gå någon kurs i att prata med elektriska prylar för vem vet någon gång kanske det kan vara bra att kunna få igång en matberedare utan att man tar i så man får kramp i händer och armar (det går att forcera den där spärren som gör att apparaten inte går att starta om man inte sätter ihop den rätt). Sen har vi det här med kalender i mobilen, jag vill ha en kalender som jag kan bläddra i men maken vill att vi samkör våra kalendrar och då måste jag tydligen ha nån såndär på nätet och i mobilen och jag lägger in fel och får påminnelser efter att möten ska vara och har helt tomt i min riktiga kalender.

Min julklapp i år kanske ska vara en såndär "bli vän med tekniken"- kurs.

1 kommentar:

  1. Ah... han är en sådandär kille på jobbet man går till när man har problem med datorn och allt han behöver att göra är att titta på den så fungerar den :)

    Sv. Tack, 3.an är faktiskt lite min favorit ;)
    Kram

    SvaraRadera