onsdag 14 november 2012

Sovit som en stock, det är värre för maken

Frågade maken imorse om det varit en lugn natt, eftersom jag har sovit hela natten. Blicken han gav mig var väldigt svår att tolka, speciellt eftersom jag var övertygad om att det varit en lugn natt. Men där hade jag tydligen fel, barnen har levt rövare och sedan var det en brandvarnare som kände sig lite ensam och bortglömd som han fick gosa lite med.

Men alltså hur har jag kunnat sova mig igen detta?!
Jag kan gå med på att jag inte vaknar när barnen ropar för de ropar ändå bara på pappa, för pappa är favoriten, om jag är bitter över detta? Nej inte på natten i alla fall!
Men att jag inte vaknar av brandvarnaren, jag menar den ska ju ropa på alla, eller har den oxå maken som favorit? Om jag är bitter nu? Ja lite faktiskt, tycker inte att det är okej att en brandvarnare har favoriter, det tycker jag är lite diskriminerande och frågan är om jag inte ska stämma den jäkeln.

Nu kanske ni tycker jättesynd om maken men då kan jag tala om att han hade kunnat väcka mig, jag kan vakna om någon puttar på mig, i alla fall så vaknar jag när jag landar på golvet. Han kanske inte hade fått så mycket hjälp av mig då eftersom vaknar man av att någon puttar ner en från sängen så vaknar man nog inte på strålande humör, utan snarare på fel sida. För att vakna under sängen måste ju helt klart vara att vakna på fel sida, eller? Så han gjorde kanske rätt som inte väckte mig men han hade ju kunnat, det är allt jag säger.

Nu ska jag ta ett långt och allvarligt samtal med den där brandvaranaren!

Hoppas att ni andra har en bra onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar