lördag 24 november 2012

Ibland blir det lite tokigt

Jag och maken spelar Tribond, ett spel som jag hittade på en loppis i somras och som sedan har stått undanglömd, men det hittade jag idag och ville spela. Det var så krångligt och jag har ont så vi beslutade oss för att bara läsa frågorna för varandra, jag menar hur svårt ska de vara? Svårare än vad jag hade tänkt tydligen.

Jag läser frågan: "Vad har dessa tre gemensat: Pasta, potatis och grön"

Maken svarar: "Sås"

Jag kontrar med: "Salladssås det går ju inte"

Maken tittar frågande på mig: "Sallad?! Det var väl inte med som ett alternativ"

Nej det var ju inte det, det var ju svaret på frågan, ibland alltså, ibland går det inte så bra för mig när jag spelar sällskapsspel, speciellt inte de gångerna när jag har ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar