fredag 23 november 2012

"Filen måste bli klar idag"

Tydligen så måste maken bli klar med filen innan han får gå hem från jobbet, men de är väl inte mer än rätt har han tatt till sig filen får han ju äta upp den oxå. Han kunde tydligen inte vänta med den till måndag för då blev den sur och började bråka med både grönsaker, ost och mjölk så då kan ni ju tänka er hur det skulle se ut i kylskåpet, det skulle ju bli fullständigt kaos, så det är nog lika bra att han blir klar med den där filen innan han kommer hem idag.

Jag hoppas verkligen att han inte tar med sig den där filen hem, vi har ju yoghurt i kylen och den är lite halv sur redan och jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna hända om han tar med sig en uppretad fil hem och ställer in den i vårt kylskåp. Nej den får han snällt lämna på jobbet för jag vill ha en lugn helg utan en massa konflikter som tar halva helgen att reda ut för vi har ingen kamera i kylen så det kommer ju inte finnas några bevis för vem som kastar sylt på vem och jag tror inte att jag får äggen att prata, de är så rädda för att någon ska hoppa på dem när jag har stängt kylen igen och då har jag ju äggrör nästa gång jag öppnar kylskåpsdörren och det vill jag verkligen inte ha. Då ska jag ställa mig och torka upp den här äggröran och då kommer kylen bli sur och börja pipa och då kommer säkert både spis och brandvarnare oxå att pipa bara för att de känner sympati med kylen, allt detta bara för att maken inte kan äta upp det han tar till sig.

Säger som mamma brukar säga "Man ska inte äta upp mer än man tar till sig!"

1 kommentar: