onsdag 21 november 2012

Min alldeles egna PT

Nu brukar ju inte jag vara den som hänger med i trender men nu är det så att jag faktiskt har en PT, en personlig tränare och tänk den är bara min. Den är nämligen inbyggd och kommer fram när jag inte har tränat på ett tag, den kallas även för ledsmärta.

Den kommer fram när jag inte har kunnat träna av en eller annan anledning och den är inte nådig när den talar om för mig att jag måste träna. Tyvärr är den inte speciellt smart för när den väl talar om för mig att jag måste träna då gör det så jäkla ont i lederna att jag inte kan träna för den sakens skull. Men idag, då har jag inte så ont men det hade jag i helgen alltså betyder det att jag måste komma iväg ikväll.

Men jag har egentligen ingen som helst lust att träna, nu har jag kommit in i det här att det är rätt skönt att vara hemma på kvällarna och inte göra någonting. Men eftersom det går en del tanter och du menar jag krutgummor (70+) som orkar med de pass jag går på (det säger kanske mer om mig än om dem) men i alla fall så jag ju inte sitta hemma och uggla när jag vet att de är på gymmet och spänner sig.

Så jag ska alltså lyssna på min egen kropp ikväll och gå och träna, tror nog inte att den kommer vara så uppkäftig imorgon, jag ska allt ge den vad den tål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar