torsdag 29 november 2012

Det snöar och blandade tankar.

"Mamma det snöar, jag måste åka pulka!" utbrister sonen när han kliver ut på trappen imorse. Jag kommer ut strax efter och ser att det är små vita prickar som virvlar runt i luften och visste jag inte bättre skulle jag trott att det var grannen som hade nyst så häftigt när han var ute och hämtade tidningen så att mjället for rundor i kvarteret. Men nu vet jag lite bättre och sonen hade faktiskt rätt, det snöar om än väldigt lite och fortsätter det i den här takten så blir det pulkaåkning till midsommar.

På tal om något helt annat eller inte riktigt men nästan, idag skulle sonen ha sin svans på sig när vi gick till förskolan. När han hade fått på sig overallen, stövlarna och "rånarluvan" så hittar han sin svans som farmor har flätat till honom av restgarner. Den skulle bara på och så fick det bli, jag frågade om han var ett troll men se det var han absolut inte, han var en räv, Raffe Räv närmare bestämt. Den där Raffe skulle även ha sin blå Blixten keps över rånarluvan så det var en stilig pajk jag hade med mig till förskolan idag ska ni veta.

Han är så förståndig min stora kille (det är säkert den andra också men han säger bara sitt namn, mamma eller pappa så det är lite svårt att förstå hur förståndig han är än så länge), igår så tyckte jag att den stora killen kunde stanna hemma från förskolan för han var så snorig, men då tittar han på mig och sen viftar han med handen samtidigt som han säger: "Nej mamma, det finns papper på förskolan till min näsa". Det kunde jag ju inte säga emot och eftersom han inte var hängig eller hade feber så gick vi till förskolan och tänk han hade rätt, det fanns papper till hans näsa där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar