torsdag 15 november 2012

Långhelgen lurar runt hörnet

Det är bara några små detaljer kvar innan vår långhelg i Västervik börjar.

För det första måste vi ta oss till Västervik, men det är inte så svårt det är bara att sätta maken bakom ratten och säga "KÖR" fast han är så väl dresserad nu så jag behöver inte ens säga kör längre. Och förresten så han lyssnar ändå inte på vad jag säger så jag har slutat ge vägbeskrivning oxå, tur är nog det annars skulle vi säkert ha hamnat i Varberg istället, men V som V eller?

Men nu måste ju maken jobbar klart för dagen innan jag kan hämta honom och placera honom bakom någon som helst ratt. Under tiden ska jag och barnen få dagen att gå, men det ska nog inte vara så svårt det heller. Vi ska nämligen till bvc, det är ett års kontroll, dock utan spruta, den tar vi när han slutar hosta och snörvla, dock har vi tagit ett urinprov på lillkillen och tänk han är verkligen världsbäst på att kissa på kommando, vilket jag är jätteglad för, eftersom jag då slipper att klistra fast den där påsen på honom utan det räcker med att hålla den mot.

Innan vi ska till bvc ska vi ha packat bilen full med väskor, vagnar och annat bös, jag menar vi ska vara borta i tre nätter och tre dagar, det blir ju som en miniflytt när man är en småbarnsfamilj. Och för att kunna packa ut väskorna i bilen så behöver det ju ligga något i dem, nu ligger det iofs kläder i väskorna men jag tror att vi behöver lite mer pyngel så som nattlampor, nappar, kuddar, välling, blöjor och tandborstar.

Innan jag kan packa tandborstar och sånt så måste vi ju ha borsta tänderna annars får jag ju packa upp om en stund igen. Alltså är det nästa grej jag ska göra, jag ska borta tänderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar