onsdag 21 november 2012

12:21 121121

Så komiskt det blev när jag tittade på klockan på datorn, då insåg jag att klockan var samma om jag läste siffrorna framlänges eller baklänges. Samma sak med dagens datum, det blir samma hur man än läser det (om man tar bort 20- i början vill säga).

Jag tycker sånt är hysteriskt roligt och fascinerande, när jag var yngre kunde jag ligga och stirra på klockradion om den var 22:21 för jag ville absolut inte missa när det slog om till 22:22, eller 23:23 eller vad det nu kunde vara. Jag fick även höra av någon på skolan att när det vara 11:11 eller 03:03 alltså likadant på båda sidor, fick man se det spontant så var det någon som tänkte på en. Den tanken hade jag med mig när jag flyttade hemifrån och när det väl hände då kändes det inte lika ensamt.

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar