fredag 1 juni 2012

Det är inte lätt när det är svårt, det här med att duscha alltså.

När man får schampo i ögonen så gör det ont, svider och man vill få väck det fort som attan, tänkte om ni får de så ofta så var jag snäll och berättade de för er. Sen när man inser att nej inte nu igen och ska förska få väck det då gör man nästa misstag. Man gnor sig i ögonen med händerna fulla med antingen tvål eller schampo så man riktigt gnuggar in det i de redan utsatta ögonen, så när man kliver ur duschen ser det ut som man har gråtit i flera timmar. Så ser jag rödgråten ut så är det inte alls säkert att jag är ledsen, jag kan helt enkelt bara vara nyduschad. 

Varför händer alltid det här när jag duschar? Är det bara jag som har de problemet? Jag får nämligen alltid schampo i ögonen, man kan ju tycka att när man är så gammal (ung) som jag är så borde man kunna duscha utan att att få schampo i ögonen, men nu kan jag alltså inte de. Hemma är det kanske inte så farligt ändå, jag har ju lärt mig leva med det här problemet, det är ju inte så att jag låter bli och duscha bara för att de svider i ögonen. Min lösning på problemet är att ha en handduk nära tillhands så man kan torka bort skiten (schampot alltså) och det funkar ju hemma. Men när man är på badet då blir det problem för jag vägrar nämligen att öppna ögonen när jag har schampo i dem, nåt har jag ändå lärt mig under alla år att om man öppnar ögonen med schampo i dem så blir det bara värre. Så då ska jag alltså hitta min handduk som är i andra änden av duschrummet (är tillbaka på badet nu alltså) går där men händerna framför mig, blundandes, jag kan ju i princip gå in i vad som helst eller vem som helst. Hittills har jag haft tur med det där, jag har aldrig tagit fel handduk, eller gått in i en naken dam, däremot har jag glömt ta på mig trosorna när jag skulle klä på mig men då var jag 6år gammal och stressad för att alla andra var klara och jag ville inte missa bussen tillbaka till skolan. Men nu blev det ju ett sidospår jag inte hade tänkt, som de kan bli.

Men bättre lycka nästa gång kanske.

När jag var yngre hade jag ett annat problem när jag duschade, jag fick nämligen kallsupar (eller varmsupar jag duschar inte kallvatten, fast jag är snållänning). Det händer tack och lov mer sällan så det finns kanske hopp för schampoögonen oxå :)

Nu när ögonen har fått vila lite ska jag ge mig på mascaran, och en av fem gången så målar jag även ögonvitan så håll tummarna för att de är en av de andra fyra gångerna idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar