fredag 8 juni 2012

Solen skiner och jag städar

Ibland undrar jag hur jag är funtad egentligen? När det är tråkväder då vill jag vara ute och gå eller sitta i soffan och glo på film men när solen skiner då städar jag, japp jag är nog knäpp.

Men tackvare solen idag så har skötbordet fått sig en omorganisation, leksakerna är snart sorterade och är i rätt låda igen och snart kastar jag mig ner i källaren för att tvätta, tror jag hoppas att tvättmedlet räcker till i alla fall en maskin. Är det bara jag eller är det fler som alltid glömmer köpa hem tvättmedel?
Fick hjälp av storebror att hänga tvätt häromdagen och med tanke på att han bara är en dryg meter över marken så blev jag imponerad över att han fick upp några plagg på klädlinan överhuvudtaget. Han kastade nämligen upp de blöta kläderna på vinst eller förlust i luften och några fastnade faktiskt på linan eller på ett kvastskaft som stack ut från en hylla. Men jag menar bodyn torkar nog där oxå så den fick hänga kvar :) Sen att majoriteten av alla kläder hamnade på golvet mellan fem och tio gånger var innan jag hann hänga upp dem, det är sånt man får räkna med när man tar sin treåring till hjälp att hänga tvätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar