måndag 18 juni 2012

Tandis, tanttankar och mjukglass med bedövning

Så var det då dags att fixa den där nedrans tanden en gång för alla, bedövning som satt i till långt efter lunch men nu är den fixad i alla fall och det är 90% chans att den håller och 10% risk att den dör, så nu är de bara att vänta och se, kul kul. Men jag fick bita tandläkaren i fingret inte mindre än 4 gånger och det var hon som sa att jag fick, så lite roligt hade jag oxå :)
Efter att tandläkaren, tandsköterskan och tandstudenten var klara med att gröta runt i munnen på mig och pratat semesterplaner och blodprover över huvudet på mig så får jag äntligen sätta mig upp och det jag får se då det väcker den sovande tanten inom mig. Den här tandstudenten hade tandiskläder på sig, vita sådana, helt okej men sen hade han tandläkarbyxorna nerstoppade i gråa byllsiga strumpor och på fötterna hade han ljusblåa converse, det är nu den lilla tanten får fullständigt spelet inom mig och tänker men lille vän. Sen kom jag på att det är nog så dagens ungdomar ser ut så jag bet mig i tungan, fast de gjorde inget för den var ju bedövad.

Sen var de hem och hämta resten av familjen och åka för besiktning av 7månaders bebis, detta resulterade i okejstämpel i rumpan och han följer stadigt sin kurva. 10470g och 71cm! Min lilla stora bebis <3 Nästa gång ska han vara med i nåt forskningsprojekt om nån utvecklinggrej, får väl se vad det är om en månad.

Det är makens första semesterdag så de firade vi med mjukglass på torget och jag måste bara säga att det var en upplevelse att känna mjukglasssmaken och kylan i halva munnen, den andra halvan var fortfarande bedövad, sån tur att jag inte köpte en glass till mig utan åt lite på makens och lite på sonens, fast sonen sa att han matade mamma med gröt och de ville jag verkligen inte ha. Den här sommaren ska jag verkligen ta igen för alla mjukglassar jag inte kunde äta förra sommaren när jag var gravid och toksugen på mjukglass, det var inte roligt ska jag be att få tala om.

På eftermiddagen körde vi runt en stund till vi hittade en badplats så storebror kunde få bada lite och sen blev han så klart jätteledsen när han inte fick bada mer men har man blåa läppar så tycker i alla fall jag att då är det dags att gå upp ja till och med dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar