torsdag 7 juni 2012

Vilken dag är det idag?

Jag är förvirrad igen! Jag vet ju att det är torsdag idag men det känns som söndag för igår kändes som lördag, men eftersom alla var på jobbet idag så blev det en måndag istället, fast å andra sidan så lämnade jag sonen på förskola och han går tisdag till torsdag så det blev ju helknasigt. Dessutom så har den här kvällen känts som fredag så jag skulle lätt kunna bli lurad om någon annan sa att det var någonting annat än torsdag idag.

Undra just vad det kommer kännas som imorgon?

Har lite fundileringar på att åka till ullared på lördag, får se om jag kommer iväg, ska jag vara så modig att jag åker själv? Hittar jag dit? Vad händer om jag går vilse i affären? Det är ju inte så att jag kan be dem att ropa upp mitt resesällskap, men jag kan ju kanske fråga nån snäll väktare om de kan hjälpa mig till utgången, risken finns väl att de tror att jag är förklädd tant som har rymt från hemmet, men de är väl risken man får ta. Jag kommer dock hålla hårt i kundvagnen så det inte kommer en gravid kvinna (eller man) och snor mig kundvagn för att sen bli irriterad över att någon har slängt ner ett dussin påskägg i vagnen för de skulle de ju inte köpa. Sen springer som en galning och kör över hälsenor till höger och vänster för att hitta sin vagn och sno tillbaka den. Ja alltså jag har varit den gravida kundvagnsnapparen så jag vet att det kan hända. Jag ska häller inte flytta runt på rullstolar som om de är en kundvagn som står i vägen, är det någon i rullstol som är i vägen för mig så kommer jag prata med människan som sitter i rullstolen istället för att köra iväg med den och parkera den i någon klädställning någonstans. Jag har varit med om detta oxå, med den gången var det jag som satt i rullstolen.

Nu ska jag försöka sova fem kvart i timmen för om lillebror vill gå upp vid halv sex imorgonbitti oxå så kommer jag vara en vandrande zombie som kräver litervis med kaffe och jag har inte tid att springa och kissa hela dagarna så jag kan inte dricka flera liter kaffe. Kommer nog aldrig bli någon bra lattemamma.

Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar