onsdag 20 juni 2012

Rumpskor, färgglad och lekparkshäng

Då har jag köpt mig ett par rumpskor och gissa vilken färg det blev på dem?


Köpte skor igår oxå så jag tänkte att jag slänger in en bild med båda två, tänk vad kul det är med skorea! 
Så nu ska jag försöka gå in dessa rosa easytone skor, får se hur det går och jag kanske till och med får träningsvärk av dem om de väcker muskler som legat i dvala. Man kan ju hoppas i alla fall.
Så nu du Sanna kan jag vara helrosa när vi är ute och går, fast du har kanske inte tid att ut och gå något mer med mig nu när jag är så färgglad ;)

Jag undrar lite vad den svarta/gråSara har tagit vägen för just nu är det inte ofta jag enbart har mörka kläder på mig, inte för det gör något det är ju roligt med färg och den där gråa lite trista Sara kan få stanna där hon är nu för jag trivs mycket bättre med den lite mer färgglada. (Jag vet de låter skitdumt att prata om sig själv i tredje person men ibland bara måste jag).

Idag har vi hållit igång hela dagen, eller i alla fall så har storebror det, vi började dan med lekparkshäng och det var med skräkblandadförtjusning som han lekte de stora pojkarna :) Sen kom vi hem och då tog vi faktiskt de lugnt i en timme innan vi åkte för att köpa rumpträneskorna. Väl hemma igen klippte maken gräset och med sig på klippningsrundan hade han en vild treåring som sprang med sin plastgräsklippare, som han drog igång med låtsassnöret. Sen kom han in och satte sig på mattan i hallen och sa att han behövde saft, det var treåringen och inte maken som satt på golvet och behövde saft. Sen fick saften sällis av två kanelbullar i magen och efter de gick sonen och la sig. Jag försökte med allt, leka med bilar, tågbanan och läsa böcker. När jag halvt på skämt, halvt panik griper efter varje halmstrå för att han inte ska somna säger att jag kan måla naglar på honom, då flyger han upp ur sängen och sen valde han en färg till varje nagel på höger handen och resten av kvällen har han berättat för alla här hemma att "mamma målade på mig". Ja det gjorde jag ju oxå men det lät mer grymt när han sa det än vad jag tyckte det var när jag målade naglarna på honom.
Han somnade mitt i godnattsagan och det är inte ofta det händer :)
Lillebror har såklart varit med på alla aktiviteter idag men han har varit lugn och det är knappt så jag har märkt av honom, värre var det inatt när han vaknade en gång i halvtimmen och härjade på oss och innan vi fattade att man skulle gosa lite med honom, vi försökte ju trycka in nappen i munnen men de vrålade han ju bara ännu värre av, jag hörde till och med storebrors ord i huvet ett par gånger "Du vill ha nappen, lillebror". Hoppas på en lite lugnare natt inatt men man vet aldrig, tur det finns kaffe, det måste vara så nära flytande tålamod man kan komma.

2 kommentarer:

  1. nja.. vi kan väl gå när det är mörkt ute..;) haha! Nä men jag har faktiskt oxå rumpskor så då kan vi ju gå tillsammans o träna rumpan! fast mina är ju då svarta!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag lovar att du inte ska behöva skämmas så mycket för mig ;) När ska vi gå? och jag är inte det minsta förvånad över att dina är svarta ;) Kram

      Radera