måndag 4 juni 2012

En knackning på dörren...

Är mitt uppe i ett blöjbyte när det knackar på dörren. Vad är det med folk att knacka på dörren eller ringa när jag är mitt uppe denna syssla som tar max 1½min att utföra? Men de ligger säkert på lur i buskarna här utanför och ser att "nu går Sara och ska byta en blöja, då ringer jag".

Men iallafall det var en kommunkvinna utanför som frågade om hon fick ställa upp sitt instrument i min trädgård för kartan var fel ritad. Och visst det var inga problem hon fick ju gärna gör de det stör ju inte mig, förens jag en stund senare tittar ut och får se att hon satt upp sitt instrument i mina föräldrars trädgård, helknasigt alltså. Men det hade kanske varit ännu mer knasigt om hon hade satt sig i bilen och åkt 14mil för att fråga en sån fråga och sen åkt 14mil tillbaka för att ställa upp sitt lilla instrument, eller lilla och lilla titta själva. Men hon störde faktiskt inte alls så det gjorde inte så mycket att hon valde fel trädgård :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar