onsdag 13 juni 2012

Eget bum

Nu sover storebror i egen säng på eget bum (rum på kaspiska), han var så stolt när sängen kom på plats och han slet som ett litet djur med att få bäddmadrassen på plats, sen fick mormor bädda i ett lakan och han gick och hämta kudden. Sen när jag kom med täcket så var han redo att sova. Då var klockan halv sju?!

Vi skulle inte läsa någon saga ikväll heller han skulle bara sova i sin säng, sen skulle lillebror oxå sova där tyckte han men än så länge får inte spjälsängen plats där inne och vill inte ha dem liggandes skavfötters än.

När han hade legat i det mörka rummet i sin egna säng i fem minuter så kom han ju på att han inte alls ville sova, hallå liksom det är ju inte så ballt att sova då missar man ju vad som händer. Men när jag la mig jämte honom så snodde han in sig i mina armar och somnade och jag fick nästan en liten tår i ögat för det är väldigt sällan som han somnar i mina armar. Men det är extra mysigt nu när han gör det.

På bara en dag så har han gått från ett litet barn till ett lite större barn, först klippte vi (maken) honom igår och sen fick han eget rum (igen) idag, vad händer imorgon?

På tal om eget rum så tycker jag det känns som att han har tagit första steget till att flytta hemifrån och det känns inte bra ska jag säga, han är ju bara tre år då kan man ju verkligen inte flytta hemifrån :) Men första steget kan han kanske ta, han behöver ju inte ta nästa steg än på tio år, att flytta ner i källaren och sen de riktiga steget hemifrån det är så långt borta att jag inte ens kan föreställa mig.

Nu blir det sova innan sista förskoledagen innan 7veckors ledighet väntar. Imorgon är det jag som sitter och bälgar i mig kaffe för de kommer jag inte kunna dricka varmt de närmaste 7 veckorna, det kommer jag ha två barn som ser till. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar