tisdag 5 juni 2012

Promenad, räddningsdykare och kundvagnar

Har varit iväg hela förmiddagen och det började med en promenad i delar av stan där jag inte tidigare har varit. Alltid kul att kolla in husen i nybyggda områden tycker jag :) Blev en ordentlig runda och det var nog närmare en halv mil vi knatade, 4 barnvagnar med tillhörande mammor (ja allstå barnvagnarna gick ju inte så mycket men det gjorde mammorna), trevligt värre.

När vi kom till en av alla broarna så var där poliser, brandmän och räddningsdykare, men med tanke på att det inte var avspärrat någonstans och polisen bara frågade om vi var viga nog att gå under brandbilens stödben så bestämde vi att det inte hade hänt något hemskt där :) Jag menar när det händer hemsikigheter då får de ju spärra av.

Sen avslutade jag med att handla och höll på att få spunk på alla andra som oxå skulle handla och de ställde sina kundvagnar precis överallt (dvs mitt i gångarna) där jag skulle fram med min barnvagn och en kundkorg på armen och det var precis innan lunch, det är konstigt att inte brandlarmet gick för det var fullständig rökutveckling ur mina öron. Men vi överlevde detta både jag och de andra kunderna så jag kom hem och kunde äta något innan det var dags att hämta storebror på förskolan, hans jag vill inte har inte gått över kan jag meddela.

Ikväll ska vi på sommarfest på sonens förskola och jag håller med en tjej som var med och hämtade sin bror idag som frågade varför personalen inte hade tittat i tidningen hur vädret skulle bli när de bestämde datum för sommarfesten. Sen att den har varit bestämd sen i januari det hör ju inte hit.

Så kvällens utflyktsmat blir kokt ägg, stekta köttbullar och rullemackor med mjukost med skinka och kex. Smaskigt!

Sen har min bebis lärt mig något idag och det är att det tydligen gör ont om man kastar sig från sittande till att landa på pannan för han skriker som bara den när han gör så, det gjorde inte storebror. Tänk att barn kan vara så olika fast de har samma föräldrar, tycker det är jättehäftigt :)

Nähepp steka rullemackor, rulla ägg och koka köttbullar står på schemat nu! Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar